Wist je dat als je in gesprek gaat met je doelgroep je GRATIS content ontvangt?

In deze blog leer ik je hoe je gratis content ontvangt van je doelgroep door met ze in gesprek te gaan. Onderstaand deel ik 5 onderwerpen die interessant zijn om van je doelgroep of over jezelf te weten.

Aan het einde van deze blog heb jij de mogelijkheid om voldoende content te verzamelen en heb je inzichten in of jouw product of dienst past bij de doelgroep.


1. Leer het echte probleem van je doelgroep herkennen

Als je in gesprek gaat met je doelgroep en de juiste vragen stelt kom je erachter wat het “probleem” van je doelgroep is. Het probleem van je doelgroep is in veel gevallen anders dan het probleem dat jij wilt oplossen. Vaak is het zo dat het probleem van je doelgroep veel oppervlakkiger is dan het probleem wat jij wilt aanpakken. Richt je in je eerste communicatie op het oppervlakkige probleem tot deze is opgelost.


2. Leer waar jouw doelgroep voor wil betalen

Heb je in kaart wat het probleem is, dan is het relevant om te achterhalen of deze doelgroep het probleem als zodanig ervaart dat er geld voor over is om dit op te lossen. Je leert welk resultaat jouw doelgroep tot koop doet overgaan. Gebruik deze informatie ook in je communicatie.


3. Leer de taal van je doelgroep

Door in gesprek te gaan met je doelgroep leer je welke taal de doelgroep spreekt. Spreek zoveel mogelijk in deze taal zodat er verbinding ontstaat en de doelgroep zich begrepen voelt. Zie dit als gratis marketing! Je doelgroep geeft jou vaak letterlijk de teksten van bijvoorbeeld je website zonder dat ze het door hebben. Stel niet te veel vragen (hou het vooral bij open vragen), zodat je veel gratis marketingtekst ontvangt.


4. Je ontvangt consumenten inzichten voor jouw nieuwe product of dienst

Bij veel grote bedrijven gaat een groot gedeelte van het marketingbudget naar doelgroep (consumenten) onderzoek. Het geeft vaak relevante feedback over je product of dienst en inzichten in hoe je het nog beter kan maken of nog verder kan ontwikkelen. Vaak krijg je na de gesprekken al een inzicht of je product of dienst een kans van slagen heeft.


5. Het geeft je inzichten of de doelgroep bij je past

Als je in gesprek gaat met je doelgroep kom je er ook achter of deze echt bij je past en aansluit bij de dienst of het product. Want hoe leuk je doelgroep ook is en hoe goed de verbinding ook voelt, als dit niet aansluit is het beter om de conclusie trekken dat de doelgroep veranderd moet worden.


Als jij bovenstaande stappen voor jezelf doorloopt en je gaat echt in gesprek met de doelgroep weet ik zeker dat dit meer zelfvertrouwen gaat geven over jouw dienst of product. Het gaat je inzichten geven in waarom jouw product of dienst wel of niet gekocht gaat worden en in wat je nog zou kunnen aanpassen.

Heb je naar aanleiding van deze tips nog vragen of kun je ondersteuning gebruiken op het gebied van doelgroep bepaling of de introductie van jouw product of dienst?

Laat het mij vooral weten via sandra@happycreative.nl.


GRATIS CHALLENGE :

"EEN CONCREET EN DUIDELIJK VERHAAL OVER JOUW DIENST OF PRODUCT IN 5 DAGEN"







55 keer bekeken

Created by Sandra Gorissen